neděle 28. září 2014

Opět v Hanoji

 Tak jsem zase v Hanoji. Tentokrát jsem letěla sama a málem se mi v Dubaji povedlo zaspat let, doběhla jsem na poslední chvíli. Asi jsem začala to létání brát moc na lehkou váhu - už na začátku minulé cesty do Vietnamu nás s Martou už v Praze vyvolávali "Last call for Ms. Jirkova and Ms. Zatloukalova", protože jsme se zasekly v parfumerii, ehm. No na cestě jsem hodně spala a četla a jedla, takže to ani nebylo tak dlouhé. Na letišti mě vyzvedli kamarádi (díky moc!), čímž odpadlo smlouvání s taxikáři, a málo platné, člověk se hned cítí víc jako doma, když ho někdo přivítá. Tentokrát mě po výstupu z letadla nezaujalo ani horko, ani vlhko, ale hrozný vzduch, plný prachu a kouře (hodně se tu staví celý rok, na podzim se navíc pálí sláma na polích). První noc v hotelu Tung Trang v zapadlé uličce hned naproti obecní svatyni byla příjemná (klimatizace dělá divy!), takže kupodivu ani moc nepociťuji jet lag. Slečna na recepci si myslela, že jsem Vietnamka, čímž mi samozřejmě udělala velkou radost. No a hned druhý den jsem se přestěhovala na kolej do Bách Khoa, kde už tedy klimatizace není a v noci to bylo docela znát, ale to se nedá nic dělat. No a letos nebudeme bydlet s Martou spolu v pokoji - jedna z nás bude s našimi mladšími kolegyněmi z vietnamistiky, druhá s ukrajinskými Vietnamkami.

Po více než roce a půl jsou tu opět patrné drobné změny. Více vysokých ošklivých pseudoluxusních domů ve staré čtvrti, draží jízdné v autobuse (z 3000 na 7000 dongů za cestu!), kancelář managmentu kolejí přesunutá z koleje A3 na B7bis, dokončený nadjezd na ulici Đại Cồ Việt, dražší vstupné do parku atd. No ale staří známí v Bách Khoa jsou pořád stejní - vrátní na koleji, cô Lan a kluci z managmetu kolejí i pani, která prodává kytky na Tạ Quang Bửu. Je pěkné se vracet.

3 komentáře:

160cm řekl(a)...

7000??? Teda tak to jsou změny! Doufám, že por mě taky přijedeš :-)

Unknown řekl(a)...

No Mira už to řešil, kdy že tě pojede(me) vyzvednout :-)

Anonymní řekl(a)...

HV

Hned bych se za vámi přijel podívat... Každopádně piš, je to jako film:-)